Alice de Vries

type: Ontdek het Asset Control Center

Alice is cöordinator herstel infra bij ProRail.

Meteen naar de vacature

“Vanaf de eerste storingsmelding tot en met de herstelmelding zorg ik voor een goede en snelle afhandeling binnen 36 uur. Zo kunnen reizigers en treinen snel en veilig door.”

Boom op het spoor

Alice is coördinator herstel infra. ´Ik coördineer de storingen die niet kunnen wachten zoals een boom op het spoor door stevige wind of aanrijdingen. Mijn werk draait om het goed, snel en veilig herstellen van storingen volgens het handboek Storingsmanagement (PRC00295).

Bekijk: Coordinator herstel infra

Terug van weggeweest

Alice werkte al eerder voor ProRail als medewerker reisinformatie (omroepster) bij Verkeersleiding. Na een pauze, waarin ze werkte bij een andere organisatie, keerde ze terug naar ProRail omdat ze de wisseldiensten miste. “Je werkt daarin met veel verschillende mensen. Ook ben je vrij wanneer anderen werken. En dat kan heel fijn zijn voor je gezin of om bijvoorbeeld op rustige momenten te kunnen sporten. Ik heb daardoor het gevoel dat ik veel meer vrije tijd heb.”

Nauwkeurige procedures

“In mijn rol als coördinator probeer ik de juiste informatie te verzamelen en te checken of dit volgens de procedures (die ProRail heeft afgesproken met de aannemers) goed verloopt. Bijvoorbeeld: wanneer er een ‘prognose ploeg ter plaatse’ wordt afgegeven (een voorspelling van het tijdstip waarop een aannemer aanwezig kan zijn op de plek van de storing). Wanneer de monteur echt op de storingslocatie is. Wanneer een ‘prognose functie herstel’ wordt gegeven (een voorspelling van het tijdstip waarop de storing is opgelost). En wanneer de aannemer denkt dat het ‘functieherstel’ is bereikt. Dit gaat volgens tijdsafspraken die ProRail met de aannemer heeft gemaakt. Je bent dan volledig gericht op je systeem en het proces, zodat alle afspraken worden nageleefd.”

Schakel in het hele proces

Wij zijn een belangrijke schakel in het informeren van al onze spoorcollega’s. Door tijdens het storingsherstelproces actief te schakelen met verschillende partijen, zoals aannemers, inspecteurs en collega’s van verschillende afdelingen binnen ProRail, zetten wij ons in voor het veilig herstellen van storingen én een veilig spoor.”

Je moet leren hoe mensen in elkaar zitten

“In de 24/7-dienst heb je contact met heel veel verschillende mensen. Soms is dat leuk en soms best pittig. Je moet een beetje leren hoe mensen in elkaar zitten en wat het beste is voor alle partijen waarmee je communiceert.”

Er gaat meer schuil achter het spoor. Bekijk de website voor meer informatie en vacatures en kies voor een carrière bij ProRail.